* Profile *
* 个人资料 *

Name: Teddy
Age: 28
Sex: Male

QQ: 75342688

* Archives *
* 存档文件 *

09/12/2004 - 09/19/2004
09/19/2004 - 09/26/2004
10/03/2004 - 10/10/2004
10/10/2004 - 10/17/2004
10/17/2004 - 10/24/2004

* Links *
* 链 接 *

Gmail
Blog Skin
Time
新华新闻
My E-mail
Yahoo

* Other *
* 其它内容 *

Google


Message Board
留 言 板

Name

URL or Email

Messages(smilies)

Minnesota Last Names

* Saturday, October 09, 2004 *

U2为专辑拷贝外流谋求补救措施



U2上星期在专辑封面拍摄现场不见了的新专辑拷贝到目前为止还没找到,主唱Bono已经做出了最坏的打算.
他说要是新专辑在CD发行前被流到网络上,那么他们会马上跟iTunes合作,在iTunes上面提供合法下载.
此外,他们也将马上把专辑发行日期从十月份提前到这个月月底.

Bono对于偷走他们专辑拷贝的小偷恨得牙痒痒的,他说:"这种行径毁了我们这些年努力工作的成果以及相关人员的所有计划,更别说毁了我们最近本来应该要有的假期.但是要是拷贝真的流了出去,我们也是得亡羊补牢."



Teddy wished upon a star at 10/09/2004 04:50:00 am

*******************

MSN Messenger 7 Beta News - no winks, no sign-in




Following on from our security alert this week MSN have not only delayed the release of an external beta but they're planning to remove crucial new features temporarily. According to sources close to MSN, MSN Messenger 7 beta will ship without 'winks' and deluxe display pictures. Currently it's easy for hackers to exploit the code of winks to display any flash movies on a users computer for any amount of time.

MSN took the decision following the public announcements of the exploits. We're unsure whether 'winks' are going to be axed from MSN Messenger 7 or whether MSN are merely revamping them to be included in later betas.

In other news, The Messenger team will be implementing a CVR update that will force all existing MSN Messenger V7.0 users to downgrade to V6.2. This CVR is scheduled to start on 6 Oct 2004. Anyone running MSN Messenger V7.0 build 0205 will need to downgrade. If you do not downgrade, you will be unable to sign into the Messenger service. We're unsure whether this will effect other builds.

neowin report about MSN Messenger 7 Beta's exploit before:

As MSN Messenger 7 goes into private beta, Neowin has learned of several exploits resulting in the "winks" feature of MSN Messenger 7. A Neowin member wishing to remain anonymous has alerted us that users can generate their own flash movies and send them across MSN Messenger. As flash movies can open other things on the system such as Internet Explorer, this could be fatal. As MSN Messenger 7 is only beta and isn't available publically this isn't a major exploit but it does show that added features to a product like this makes it less secure and more open to attack/exploit.

MSN Messenger 7 is beta and is available in copies floating around the internet. We strongly advise members not to use the current beta until this flaw has been resolved. MSN Messenger 7 effectively opens your system up to allow a hacker to run numerous tasks on your machine

Teddy wished upon a star at 10/09/2004 04:30:00 am

*******************

* Thursday, October 07, 2004 *





一个人的平安夜 [转贴]


作者: 阿木



  我很早以前就在想圣诞节了。

  我想这天应该下着雪,走在街上,脚下会有吱呀吱呀的声音响起。

  我们会去教堂,听耶稣的圣徒们唱歌;我们会听庄严的钟声;我们会虔诚地立在十字架前,清洗自己
浮华的思想。

  我们会在街头,看圣诞老人;会接受一切可能的礼物和祝福。

  我们会站在街角;远处灯光下,雪花柔和地飘落;我会轻轻地吻她,说出对她的爱恋。

  但是,这一切不可能发生了。

  她忽然就消失了。给她家打电话,说她出去了,不知在哪儿;问她的朋友,都没有见她;她一下子消
失在我可能找到的范围之内。

  然后一天,接到她给我的传呼,她已在上海。

  那一个盛开繁华梦想的地方。

  她曾经很多次对我说过,她在上海看过的热闹。她说会有一天,一个窗户亮着灯,照着安祥的她。我
看着她。她的目光浮得很远。

  我说,什么时候回来?

  她说,为什么要回去?

  我说,这里你的家啊!

  她说,不想。什么时候厌了吧!

  然后她就笑起来。我觉得自己在她的笑声中一点一点小下来。

  平安夜就这样慢慢走到我的面前。这天天晴得很好。我给她打了传呼。我说我在网上等她。

  我早早坐在电脑前。我把名字改成了伤心阿木。

  朋友们的问侯一声声传来。我都回答没什么,我只是想换个名字。

  我一口一口吐着烟。我就隔着烟雾,看她朦朦胧胧的头像。

  那个一直暗着的头像。

  后来,我出去了。街上到处都是人。几颗星星挂在清冷的夜空。她曾经说过,西边那两个小小的星星
,一个是她,一个是我,那么现在,它们跑到哪儿去了?

  我买了一瓶酒。我曾经答应她不再喝酒。但我没法压制自己的欲望。冰冷的酒就慢慢穿过我空荡的心
,我觉得自己也飘起来了。

  再坐到电脑前,头就疼了起来。一种钻心的感觉。以前她在的时候,会轻轻掐我的眉心,现在,我自
己试了几下,却象是掐在没有感觉的木头上。她这时侯,在干什么呢?

  我起身去拿茶杯,茶杯却被碰落在了地上,发出轻脆的声音。我就低头捡玻璃的碎片,然后就感到了
一种疼。

  我的手被划破了。

  我吮着自己暗色的血。

  她的头像终于亮了起来。

  我说,今天是平安夜。

  她说,我知道。

  我说,我作过好多梦。

  她说,我知道。

  我说,今天我喝酒了。

  ……

  我说,茶杯掉下来了,我手被玻璃划破了,流血了。

  ……

  我说,我不知道该说什么了。

  她说,我也是。

  一阵沉默。

  她说,头疼不疼?

  我说,疼。

  她说,手疼不疼?

  我说,疼。

  她说,想我吗?

  我说,想。

  她说,唉--!

  我没什么说了。

  她却说,我哭了!

  ……

  她说,我想家了!我想你了!我哭了!

  我说,那,你就回来吧!

  她说,我想你!我很想你!我想让你轻轻地抱着我,对我说我爱你!我想听你讲笑话;我想摸你的胡
子。

  我说,你回来吧!

  她说,我想明天回家!我想让你骑着那个破车,带着我,穿过大街小巷,到洛河滩看夕阳。

  我说,真的?我的手有些哆嗦了。

  她说,不。我不回去。

  ……

  她说,生气了?

  我说,没有!她说,我怕我回去什么都不想作了!

  我说,你什么都不用作的。

  她说,我--不!

  ……

  她说,想听平安夜的歌吗?

  我说,不想听,一点都不想听。

  她说,我在听。这个网吧里正在放这个音乐!现在,远处教堂的钟声也响了。平安夜,我想第一天都
是!

  我说,我也想每一天都是。

  她说,好了,我要走了。又一个全新的日子了。

  ……

  她说,答应我,不要再喝酒了。

  我说,我不知道。

  她说,好,乖,我走了。我会有一天突然出现在你面前的。

  然后她的头象又暗了下来。

  我就看着她的头像,呆呆的。

  后来不知什么时候睡着了。作了一个梦。

  我们手挽着手,一起去教堂。

  我们说着笑着,走啊走啊。路仿佛很长很长。

  一直到天亮,我们也没有走到。



Teddy wished upon a star at 10/07/2004 09:40:00 pm

*******************

- 如何禁止Internet Explorer的区域提升限制(Zone Elevation Blocks)






现象

在Internet内容区域的web页面中, 如果点击链接并跳转到Local Intranet内容区域, Internet Explorer将提出以下警告:

The current Internet site is trying to open a file that is on your Intranet. If you trust the current site to access your Intranet, proceed by clicking OK.

在Internet或Local Intranet内容区域的web页面中, 如果点击链接并跳转到Trusted内容区域, 将不会有任何提示信息或仅有一个脚本错误信息.
分析

Internet Explorer禁止跳转页面上的任何链接的安全内容比源URL的安全内容等级更高。这个新特性称之为区域提升限制(Zone Elevation Blocks)。安全内容的区域等级由高至低依次是: Restricted Sites zone, Internet zone, Local Intranet zone, Trusted Sites zone, and Local Machine zone.

解决

禁止区域提升限制(Zone Elevation Blocks):


打开Internet Explorer的Internet Options.
选择Security选项卡.
选择Local Intranet区域或Trusted Sites区域, 然后进入Custom Level.
设置"Web sites in less privileged web content zone can navigate into this zone"为启用.
===========================================

Internet Explorer Zone Elevation Blocks

Symptom:

On an Internet Zone web page, if you click a link to navigate to a page in the Local Intranet Zone, the following warning occurs:

The current Internet site is trying to open a file that is on your Intranet. If you trust the current site to access your Intranet, proceed by clicking OK.

On an Internet Zone web page or an Intranet Zone web page, if you click a link to navigate to a page in the Trusted Zone, nothing happens or a script error appears.
Analysis:

Internet Explorer prevents the overall security context for any link on a page from being higher than the security context of the root URL. This feature is called Zone Elevation Blocks. For the purpose of this mitigation, the security context ranking of the zones, from highest security context to lowest, is: Restricted Sites zone, Internet zone, Local Intranet zone, Trusted Sites zone, and Local Machine zone.

Solution:

Disable Zone Elevation Blocks:


Open Internet Options in Internet Explorer.
Click the Security tab.
Select the Local Intranet Zone or the Trusted Sites Zone, and then click Custom Level.
Change "Web sites in less privileged web content zone can navigate into this zone" to Enable.

Teddy wished upon a star at 10/07/2004 03:21:00 pm

*******************

ISA Server 2004 FAQ - 企业IT常见应用




随着网络安全在企业IT部门中的地位越来越重要,微软公司也在这方面不断的努力,经过4年的努力,微软在2004年即将发布ISA Server 2004,新版本的ISA Server将给重视安全的企业带来新的选择。

问: 和ISA Server 2000相比,ISA Server 2004有什么更好的地方呢?

答: 和ISA Server 2000相比,ISA Server 2004中引入了多网络支持、易于使用且高度集成的虚拟专用网络配置、可扩展的用户身份验证模型、深层次的HTTP协议检查以及经过改善的管理功能(包括基于XML的配置导入和导出)。简单一点来说,就是更强大的功能、更方便易用的界面、更稳定的性能和更安全的网络。

问: 我们公司现在正在用ISA Server 2000,它能够升级到ISA Server 2004吗?麻烦吗?

答: 当然可以,而且很简单。您只需要利用ISA Server 2004安装光盘中的“迁移向导”就可以完成所有升级工作。

问: 怎样最快地建立网络访问策略?

答: 在ISA Server 2004中,提供了常用的五种网络模板,跟随网络模板向导,你只需要点几下鼠标就可以建立好属于你自己的网络访问策略。

问: 垃圾邮件泛滥,我怎么样利用防火墙有效过滤垃圾邮件?

答: ISA Server 2004中拥有大量应用程序筛选器,使用其中的SMTP筛选器就可以按邮件信息、附件、发信人、收信人等来对邮件进行限制。操作如下:

双击“插件”?“SMTP筛选器”。
在弹出的对话框中按需设置即可。
问: 怎么样才能在黑客攻击我的时候让我及时知道?

答: ISA Server 2004内置的IDS(入侵检测)功能可以检测出很多黑客攻击行为并记录下来,如WinNuke、Land、端口扫描等,甚至像原先很难对付的DOS攻击如今在ISA Server2004中也提供了有效的抵御办法。

问: 我怎么样查看员工访问了什么网站,以及上网时间?

答: 实时监控是ISA Server 2004最强大的功能之一,您不但能够看到员工访问了什么网站以及上网时间,甚至像他们正在浏览什么网页、下载什么数据都是一目了然。

问: 我怎么样能够禁止员工上网看电影?

答: 在ISA Server 2004中,您只需要花几分钟的时间按照向导禁用相应协议就行了。操作如下:

单击“防火墙策略”。
在右侧单击“创建新的访问规则”。
名称任意,规则操作选“拒绝”,协议选“所选的协议”,单击“添加”,选择相应流媒体协议,如MMS。
完成向导。
问: 公司的业务很大程度依赖于Internet访问,ISA Server 2004会不会使本来就不快的网络变得更慢?

答: 不会。相反,ISA Server 2004中的缓存功能反而能够加快您的网络访问速度。

问: 我怎么样才能把服务器发布在外网,又可以保证它的安全性?

答: 在ISA Server 2004中,对不同的服务器发布情况进行了细分,并且实行了不同的应用层过滤系统,进一步保证了发布的服务器的安全性和稳定性。通过极具人性化的发布向导,你可以轻松地发布各种服务器。

问: 怎么样能把公司内网的网站公布在外网上,又能保证它的安全?

答: 通过ISA Server 2004中的Web发布向导,你可以很轻松地发布内部网络中的Web服务器。而且ISA Server 2004中先进的http应用层检查机制,可以保证Web服务器的安全。

问: ISA Server 2004能够让出差在外的员工安全地访问到公司内部的VPN服务器吗?

答: 通过发布PPTP或L2TP+IPSEC即可实现。不用担心,这只需要花费您几分钟的时间。操作如下:

单击“防火墙策略”。
单击“创建新的服务器发布规则”。
名称任意,IP地址填入内部VPN服务器的IP地址,协议选择PPTP或L2TP。
完成向导。
问: 我怎么样快速建立一个VPN服务器?

答: 当今,VPN服务已经成为了和Web服务、ftp服务一样的基础服务。通过ISA Server 2004中极具人性化的向导,你只需要简单的进行四步设置,就可以高安全性的VPN服务了。

问: 怎么样不让企业里面的用户使用MSN?

答: 由于MSN的协议定义已经内置在ISA Server 2004中了,所以只需要建立访问策略即可实现。操作如下:

单击“防火墙策略”。
在右侧单击“创建新的访问规则”。
名称任意,规则操作选“拒绝”,协议选“所选的协议”,单击“添加”,选择“即时消息”中的“MSN Messenger”。
完成向导。
问: 我能把公司内网的网站公布在Internet上,又能保证数据传递的安全性吗?

答: 利用“安全Web服务器发布向导”可以非常轻松的将启用SSL的内网网站公布在Internet上。由于SSL采用了128位强加密,所以您再也不必担心数据传递的安全性了。操作如下:

单击“防火墙策略”。
单击“发布一个安全的Web服务器”。
发布模式选择“SSL隧道”。
问: 我能够让出差员工安全的访问内网中的邮件服务器吗?

答: 当然能了。不但可以,而且ISA Server 2004还可以以多种方式发布内网的邮件服务器,如OWA、RPC、POP、SMTP等,甚至像RPC Over HTTP都可以。在ISA Server 2004中,采用了最新的HTTP和RPC应用层检查机制,并且对OWA发布实现了增强。有了ISA Server 2004的过滤机制,你可以放心的使用你的OWA服务器。更值得一提的是,这所有的操作都只是“弹指一挥间”。操作如下:

单击“防火墙策略”。
单击“发布一个邮件服务器”。
名称任意,选择适当的访问类型。
完成向导。
问: 我只是想建立一个特别标准的DMZ区,隔离内网和允许外网访问的服务器,怎么样能最快最容易的实现呢?

答: 利用ISA Server 2004中内置的五种网络配置模板,只需要点击几下鼠标,就可以使ISA Server 2004适应各种不同的网络模型。操作如下:

单击“网络”。
根据具体需求单击一个网络模板。
完成向导。
问: 我想建立一套Internet访问日志系统,ISA Server 2004的日志分析起来是否方便?

答: ISA Server 2004的文本日志格式本身就很清晰,如果希望做大量的分析工作,ISA Server 2004也可以将日志存储在SQL数据库中,这样便可以做更多的分析工作了。操作如下:

单击“监视”。
单击“配置防火墙日志”。
问: 如果有多个ISA Server 2004服务器,能否集中进行用户身份验证?

答: 可以。ISA Server 2004不仅提供Windows身份验证和域用户身份验证,还可以利用RADIUS以实现集中用户身份验证。操作如下:

单击“常规”中的“定义RADIUS服务器”。
单击“添加”定义RADIUS服务器。
问: 我有很多台ISA,怎么样进行方便的统一管理?

答: 在ISA Server 2004,提供了两种远程控制的能力:

首先你可以利用Windows Server级操作系统的终端服务来进行远程的控制;
其次,在ISA Server中提供了远程MMC控制的能力,通过远程MMC控制,你可以把多个ISA Server放在一个MMC中进行控制,非常的方便。

Teddy wished upon a star at 10/07/2004 03:14:00 pm

*******************

* Wednesday, October 06, 2004 *

Microsoft MSN Messenger 7.0.0205 Beta Leaked


MSN Messenger is clearly progressing in this early look at 7.0. You now have the ability to sign in as busy/away/offline etc which will please a lot of people. 3 Degrees is finally encorporated into MSN Messenger (something I had been writing about for more than a year). The interface is cleaner, smarter and the features are great!

Winks: Winks allow you to send kisses, hearts and all sorts of silly cartoons to your contacts.

Nudge: Nudge allows you to send a "shake" to your contact. Both your own and your contacts MSN Messenger window will shake, much like how Internet Explorer windows shake using the correct javascript.

Download packs: Download packs will allow users to grab winks/emoticons/display pictures and backgrounds straight from MSN. As these currently don't work we were unable to test them.

Games: Chess Club, Bankshot Billiards Club are included if you're a Instant Games Clubhouse member. Standard Checkers/Solitaire Showdown/Bejeweled/Minesweeper Flags and Tic Tac Toe are still included.

Activities: Activities allow you to share files, calendars, photos and perform tasks such as remote assistance.

Deluxe Display Pictures: Although these are unavailable it seems like MSN are going to supply animated display pictures.

The build in question is 7.0.0205 and carries the beta tag throughout. The main MSN Messenger window is redesigned to show your display picture and includes the ability to scroll through tabs. There's no new options in the main options menu but you can change the position of the tab icons. When a contact signs in using MSN Messenger 6 or above you get the contacts display picture on the sign in toast. Custom emoticons are still the same, they still do not animate or allow animated GIFs etc. Check out the screenshots below for more features and the general user interface. MSN Messenger 7.0 is expected to be released into beta on November 11 with a general "MSN Messenger Wave 10" release as late as February 2005. We'll keep you updated but for now enjoy the screenshots.

According to Microsoft-watch.com and reliable sources, MSN are planning to release Messenger 7 into beta testing on BetaPlace as early as next Tuesday. We exclusively revealed the new client yesterday amongst a lot of hype and anticipation. MSN were due to encorporate some added features into MSN Messenger 7 but it seems like these are delayed until a later "wave". For those wondering, a "wave" is a release (be it .1 or major).

MSN Spaces integration: Blogging straight from MSN Messenger Window

Personal Information Management: Intergration with MSN Explorer to truely manage your contacts and build lots of information about them.

Since MSN Messenger 7 is now due to beta next week, the public preview will follow in November and an earlier final release is now expected.

The latest build is 207.

Downlaod: msn messenger 7.0.0205 beta

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 08:23:00 pm

*******************

Introduction to JSP



Choosing a server-side language used to be easy. Way back when, CGI was pretty much the only scripting option out there. Intrepid developers could write their own server extensions, but few were up to the challenge, and the gap between these two options (inefficient CGI scripts and extremely complex server extension development) was huge.

Microsoft tried to fill this hole with Active Server Pages (ASP), which allow developers to use simple scripting to access the server and its extensions. But while ASP gives you an efficient way to return dynamic content, it essentially limits you to Microsoft platforms, and even the simplest of scripting mistakes can cause the server to crash or hang, effectively bringing down your website.

Apparently in response to ASP, Sun Microsystems gave the world JavaServer Pages (JSP) technology, which is based entirely upon Sun's popular Java programming language and gives developers the advantages of developing in Java in a more relaxed, script-like environment. Behind the scenes, JSP pages are dynamically assembled into Servlets, which are simply Java classes. This means JSP supports the same modularity, reusability, platform-independence, and access to Java APIs that Java programming supports.

Thanks to its foundation in Java and its use of Java threads to handle incoming requests, JSP is a great deal more efficient than many other scripting languages, such as CGI. Its threading model and error handling also help prevent server hangs and crashes. And when the underlying Java Virtual Machine (JVM) makes use of Just In Time (JIT) compilation, the performance of well-written JSP can approach that of C++.

JSP also bests ASP by supporting the definition of tags that abstract functionality within a page, so tags can be defined in a tag library and then used within any JSP page. This makes for a better separation of page content from its code, which is one of Web development's prime directives. The less code scattered throughout the pages of a website, the easier the site is to maintain. Global changes need only be made to the tags defined in a central library, making time-consuming, page-by-page fixes things of the past.

For XML lovers, good news: JSP pages can be written in well-formed, valid XML by using XSLT. (For those of you who aren't XML-spawn, this simply means that JSP can make full use of a very powerful and widely accepted data format and all the tools and support that go with it.)

And unlike ASP, JSP is a lot less platform-specific and it doesn't rely as heavily on the company that created it for support or performance improvements. That said, there are some similarities between JSP and ASP. Here, let's closer look at how the two compare.

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 05:41:00 pm

*******************



IE发送错误报告





问:
最近我特烦,总是在浏览网页时,突然跳出一个窗口,提示“Microsoft Internet Explorer遇到问题需要关闭……”,如果我点击“发送错误报告”按钮,那么则会导致当前IE窗口关闭,如果不发送则会关闭所有IE窗口,请问如何避免这种情况?


答:
这个故障我也碰到过许多次,都是微软的IE不稳定引起的,解决起来要分几种情况。如果你用的是IE5.X版本的浏览器,那么直接进入控制面版,打开“添加/删除程序”,然后将其中的“Internet Explorer Error Reproting”项卸载即可;如果是IE6.0用户,又分为两种情况,一种是非Windows XP用户,只需要进入注册表,然后定位到 HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,在右侧新建一个名为IEWatsonEnabled的DWORD键,并将其值设置为0;而对于Windows XP用户,则需要打开系统属性窗口,切换到“高级”选项卡,单击“错误报告”按钮,在打开的窗口中选中“禁用错误报告”选项即可。

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 04:57:00 am

*******************

自制随身邮



问:
很多U盘都有收发邮件功能,我这个U盘没有。请问怎么才可以在里面搞一个收发邮件的软件,这样去那一台电脑都可以收发邮件,我觉得还是WIN的Outlook Express用起来最顺手,怎么么样才可以把Outlook Express移植到U盘里?

答:
Outlook Express对系统文件以来过多,因此不能够做成随身邮。随身邮需要的是一些所谓的绿色邮件客户端,在这方面,采用最多的就是国内最为著名的Foxmail。制作时,首先将您的Foxmail安装在硬盘中的某一个目录下,然后将此目录拷贝至您U盘的任何一目录下,然后打开U盘上Foxmail的目录,运行里面的Foxmail程序。接下来根据提示设置自己的邮箱,切记不要更改系统默认邮箱路径,否刚Foxmail将因在不同的电脑,U盘所示盘符不同而找不到邮箱路径。至此,随身邮制作完毕

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 04:47:00 am

*******************

笑傲江湖之三层交换篇



(这篇文章是华为中研所的研发人员写的,生动传神,通俗易懂,且不乏幽默。每段后面都有技术介绍,用于HUB?路由器?交换机教学是再好不过,今与大家分享.)




令狐冲十四岁那年进入华山,那年岳琳珊八岁,岳不群白天给两人指点剑法,晚上令狐冲给小师妹讲故事哄她入睡。后来,岳不群陆续收了劳德诺,陆大有等徒弟,又忙于修炼紫霞神功,就没有时间指点徒弟。于是他做了一个HUB,从此华山派实现教育电子化,岳不群在网上同时给每个徒弟授课,这种方法很快在五岳剑派内部推广。为了在五岳剑派之间互连,嵩山派掌门左冷禅研制出路由器,使得五岳剑派之间可以互联互通。令狐冲晚上就通过网络给小师妹讲故事。

很快,岳琳珊已经十六岁,变成了一个亭亭玉立的小姑娘了。令狐冲发现自己的目光总是不由自主的在小师妹身上停留,每次和小师妹在一起的时候,总能听到自己强烈的心跳声,经过了一段时间的茶饭不思后,终于有一天晚上,令狐冲在网上给小师妹发了一首情意绵绵的诗:你是风儿我是沙,你是蜜蜂我是花,你是梳子我是头发,你是牙膏我是牙刷。

第二天,华山派开例会,令狐冲怀着忐率不按的心情来到了会议室,发现小师妹红着脸躲在师父后面,而其它的师弟都在偷偷朝自己笑,开完会,一个调皮的师弟就过来叫牙刷师兄,赶紧蒙面逃走。问陆大有,才知道是劳德诺用一个叫NetXRay的工具把自己在网上的大作全抓了出来。令狐冲悔恨万分,于是,闭门研究RFC,成功的研制出LanSwitch。它能够识别设备MAC地址,这样,令狐冲发送给小师妹的数据只有她一个人能够收到。令狐冲晚上可以在网上放心的给小师妹讲故事,偶尔手痒还能敲几句平时心里想又说不出口的话来过瘾,然后,红着脸想象小师妹看到后的表情。

LanSwitch是二层交换设备,它可以理解二层网络协议地址MAC地址。二层交换机在操作过程中不断的收集资料去建立它本身的地址表,这个表相当简单,主要标明某个MAC地址是在哪个端口上被发现的,所以当交换机接收到一个数据封包时,它会检查该封包的目的MAC地址,核对一下自己的地址表以决定从哪个端口发送出去。而不是象HUB那样,任何一个发方数据都会出现在HUB的所有端口上(不管是否为你所需)。这样,LanSwitch在提高效率的同时,也提高了系统的安全性。

接下来的一年,岳不群大量招收门徒,华山派得以极大的壮大,所使用的LanSwitch也多次级连。但门徒中难免鱼龙混杂,当时华山派一批三、四代弟子崇拜万里独行田伯光,成立了一个田协,经常广播争论比赛八百米还是一千米很合理的问题;第三代弟子中有一个叫xxx的,每天在华山派内部广播xx大法;更让令狐冲受不了的是,随着师父年龄的增大,变得越来越罗嗦,每句话都要重复二十遍,然后在网上广播。令狐冲想和小师妹,陆大有等人专门使用一个广播域,但如果另外使用一个LanSwitch的话,师父肯定不会同意,于是,他修改了LanSwitch的软件,把小师妹,陆大有等人和自己划成一个虚拟网(VLAN),其它人使用另外的VLAN,广播包只在VLAN内发送,VLAN间通过路由器连接。岳不群也深受田协,xxx其害,但为与左冷禅抗争,用人之际,只能隐忍,知道了这件事,大为高兴,但仍为令狐冲私自修改软件一事,罚他到思过崖面壁一年,一年之内不得下山。 在华山派内重新使用VLAN进行子网划分,分为五个子网,师父和师娘,小师妹还有林平之在一个VLAN,xx功弟子用一个VLAN;田协弟子用一个VLAN,其它弟子用一个VLAN,而思过崖上也有单独的一个VLAN。令狐冲到了思过崖,并不难过,终于,世界安静了,依靠左冷禅的路由器,令狐冲还可以每天在网上给小师妹讲故事,聊天。

局域网交换机的引入,使得网络节点间可独享带宽,但是,对于二层广播报文,二层交换机会在各网络节点上进行广播;同时,对于二层交换机无法识别的MAC地址,也必须在广播域内进行广播。当多个二层交换机级连时,二层交换网络上的所有设备都会收到广播消息。在一个大型的二层广播域内,大量的广播使二层转发的效率大大减低,为了避免在大型交换机上进行的广播所引起的广播风暴,需要在一个二层交换网络内进一步划分为多个虚拟网(VLAN)。在一个虚拟网(VLAN)内,由一个工作站发出的信息只能发送到具有相同虚拟网号(VLANID)的其他站点,其它虚拟网(VLAN)的成员收不到这些信息或广播帧。采用虚拟网(VLAN)可以控制网络上的广播风暴和增加网络的安全性。不同虚拟网(VLAN)之间的通信必须通过路由器进行。

但是幸福永远是短暂的,接下来总是无尽的烦恼。随着整个五岳剑派势力的增大,路由器的速度越来越慢。令狐冲发现每次给小师妹讲故事时,小师妹的回答总是姗姗来迟,而且话也很少,总是"嗯","噢"或者"我听着呢"。终于有一天,路由器再也PING不通的,令狐冲三天没有得到小师妹的消息,对着空空的显示屏,再也忍不住,在一个下着雪的晚上,偷偷下山找小师妹,到了小师妹窗前,发现小师妹正在网上和小林子热烈的聊天,全没注意一边的自己,内心一阵酸痛,回到思过崖,大病一场。病好后潜心研究,终于有一天,做出来一个路由器,这时,令狐冲发现,此时华山派已经有了三十个VLAN,路由器必须为每个VLAN分配一个接口,接口不够用,而且,两个子网内通过路由器的交换速度远远低于二层交换的速度。

// 二层交换机划分虚拟子网后,就出现了一个问题:不同虚拟子网之间的转发需要通过其它路由器来实现。二层交换机的不同VLAN节点间的转发需要通过路由器设备来实现大大浪费了端口,而路由器的高成本,低效率又使它无法满足大量子网情况下的三层转发需求,三层交换的概念就在这种情况下被提了出来。

这天晚上,令狐冲心灰意懒,借酒消愁,这时,一个黑影出现在他的面前,原来是一个道风仙骨的老人,正是风清扬。风清扬听了令狐冲的疑惑,说:路由器接口不够,把路由器做在LanSwitch内部不就可以了;交换速度慢,是因为路由器查找的是网段路由,而LanSwitch直接查MAC对应出端口,当然速度快。为什么不能直接根据IP地址查到出端口呢?令狐冲一听,大为仰慕,但还是不明白,IP地址那么多,而且经常变化,如何能够直接查到出端口呢?风清扬说:

"你先坐下,让我来问你,华山派有多少弟子?"
"一万六千左右。"
"你全知道他们住哪里吗?"
"不知道。"
"岳不群要你找一个不知道住哪里的人,如何去找?"
"查华山派电话号码查询系统,找到他的地址,然后去找他。"
"如果你回来后再让你找这个人,又如何去找?"
"如何.... ,查华山派电话号码查询系统,找到他的地址,然后去找他。"
"你不知道到这个人的地址吗?"
"知道,但师父说,华山派的地址那么多,而且经常变化,不用知道地址。"
"岳不群这小子,把徒弟都教成木头了!我问你,你自己认为应该如何找?"
"直接去找!"
"好!你这人还不算太苯。那你知道了一个人的地址后,是不是永远记住了?"
"有的人记住了。其它的都忘了。"
"为什么忘了?"
"因为我记不了那么多人,而且一段时间没有去找他。"
"华山派电话号码查询系统里的地址是如何获得的?"
"我在空旷处大喊一声他的名字,他听到后就会来找我,告诉我他的地址。"

风清扬又问了大把类似脑筋急转弯的问题,然后风清扬说:"现在你明白根据IP地址直接查出端口的道理了吗?等到你明白这个道理,你自然会做出三层交换机来",令狐冲仔细回忆了今天的话,终于明白了和二层转发由MAC地址对应到出端口的道理一样,三层转发也可以直接由IP地址对应到出端口,IP地址的路由可以通过ARP来学习,同样需要老化。这样,VLAN间转发除第一个包需要通过ARP获得主机路由外,其它的报文直接根据IP地址就能够查找到出端口,转发速度远远高于路由器转发的速度。抬头看时,风清扬已经走了。

一年后,令狐冲下思过崖,成功的推出Quidway S8016路由交换机。实现了VLAN间的互通,并且与嵩山,黑木崖等路由器实现互通。

三层交换机是在二层交换机的基础上增加三层交换功能,但它不是简单的二层交换机加路由器,二而是采用了不同的转发机制。路由器的转发采用最长匹配的方式,实现复杂,通常使用软件来实现,。而三层交换机的路由查找是针对流的,它利用CACHE技术,很容易采用ASIC实现,因此,可以大大的节约成本,并实现快速转发。

很多文章会提及三层交换机和路由器的区别,一般的比较是三层交换机又快又便宜。这些话没有错,但场合是汇聚层。我们看到,在汇聚层,面向三层交换机直接下挂的主机,因为能够获得其主机路由,所以三层交换机能够实现快速查找;而对于通过其它路由器连接多个子网后到达的主机,三层交换机和路由器的处理是一样的,同样采用最长匹配的方法查找到下一跳,由下一跳路由器进行转发。

因此,通常的组网方式是在骨干层使用GSR,汇聚层使用三层交换机。当然,对于一个小型的城域网,也可以直接拿三层交换机组网,不需要GSR

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 04:44:00 am

*******************

Developing an Information Management Tool with Existing Technologies


With the production and distribution of information being done by various method and technologies, there is strong demand and an ongoing development struggle for information management tools to handle the continuously growing information effectively (one of the tools is MS Share Point). This article discusses how to develop an effective information management tool by merely embedding required integration code in the Microsoft technologies software you already use.


--------------------------------------------------------------------------------
I advise using commercial portal software in your enterprise solutions, but I also think it will be necessary to do research in this regard. First, determine the criteria about how to improve productivity in your company and the needs of your company. For this, I suggest consultation. Regarding the reports and productivity outcomes, it is necessary to decide on alternative Knowledge Management portals. Your counselor can help you decide on the best solution and decision.

We should not forget that although commercial portal software includes very strong mechanisms, they may not meet your needs thoroughly. Commercial portal software may not be flexible enough to meet the needs of every company. In these situations, compose your solution with the software already existing in your company (such as operating system, Office, web server, database) and with your IT department.

In this article I will try to tell you how to make a simple portal solution that is customized to your company by using solely Microsoft technologies. This will provide you with a one-to-one solution oriented to the needs of your company and will form your information management mechanism with your own sources.

The purpose of this article not to assert that commercial portal software is unnecessary, but to seriously address the administration of the information produced in your company to improve productivity. This will be the most important step of your business. It will be more accurate to find the medium you need or to install the necessary mechanisms after reports about your needs are prepared.

Purpose

The portal application aims to create a secure, customizable, manageable, and easy-to-use web-based platform for organizational users to share and access vital corporate knowledge efficiently on a need-to-know basis.

The user-friendly interface of the portal application helps users to customize and personalize the portal according to their needs. It also enables users to work in a more comfortable and efficient environment to maximize creativity.

The vital corporate information within the portal application platform is accessed via 128 bit encrypted Secure Socket Layer (SSL) connection, thus protecting the corporate knowledge from eavesdroppers.

The portal application serves as a corporate single sign-on entry-point for all the applications within the organization, thus enabling customized and personalized control over the applications within the organization from a single point.

The vital corporate information that is kept within the portal application platform is structured in a special way so that the information is not associated with individual users. Instead, the information is associated with user roles so that the collective information is used to create a corporate knowledge instead of a personal one.

Overall, the use of the portal application helps users form a corporate knowledge, aids decision-making, accessing and sharing of information, and activities management.

Teddy wished upon a star at 10/06/2004 04:23:00 am

*******************

* Tuesday, October 05, 2004 *


我的大宝!!




Posted by Hello

Teddy wished upon a star at 10/05/2004 11:20:00 pm

*******************

<<红楼梦>>中究竟写了多少人物?




清朝嘉庆年间姜祺统计共四百四十八人  

民国初年兰上星白编了一部《红楼梦人物谱》,共收七百二十一人,人各有传,字数长短不一,此书中又收《红楼梦》所述及的古代帝王二十三人,古人一百一十五人,后妃十八人,列女二十二人,仙女二十四人,神佛四十七人,故事人物十三人,共二百六十二人,每人略考其生平及传说。连上二者合计,共收九百八十三人。   

近年,徐恭时作新统计。基础工作是:在历年阅读过程中,先以庚辰本作底本,逐回逐段地把人名材料作成札记,广览诸家表谱,相互核对,最后把人物归类。统计出:

(一)宁荣两府本支:男十六人,女十一人,宁荣两府眷属女三十一人。
(二)贾府本族:男三十四人,女八人。
(三)贾府姻娅:男五十二人,女四十三人。
(四)两府仆人:丫环七十三人,仆妇一百二十五人,男仆六十七人,小厮二十七人。
(五)皇室人物:男九人,女六人。宫太监二十七人,宫女七人。
(六)封爵人物:男三十七人,眷属十四人。
(七)官吏:有姓名及职名冠姓的男二十六人,只有职称的三十八人,胥吏男三人。
(八)社会人物:各阶层男一百零二人,女七十一人。医生男十四人,门客男十人。优伶男六人,女十七人。僧道男十七人,尼婆四十九人。连宗男四人,女四人。
(九)外国人:女二人。
(十)警幻天上:女十九人,男六人。总计:男四百九十五人,女四百八十人,合计:九百七十五人。其中有姓名称谓的七百三十二人,无姓名称谓的二百四十三人。   

有人将《红楼梦》中的主要人物归谱如下:十二金钗:林黛玉、薛宝钗、贾元春、贾迎春、贾探春、贾惜春、李纨、妙玉、史湘云、王熙凤、贾巧姐、秦可卿。   

十二丫环:晴雯、麝月、袭人、鸳鸯、雪雁、紫鹃、碧痕、平儿、香菱、金钏、司棋、抱琴。

十二家人:赖大、焦大、王善保、周瑞、林之孝、乌进孝、包勇、吴贵、吴新登、邓好时、王柱儿、余信。   

十二儿:庆儿、昭儿、兴儿、隆儿、坠儿、喜儿、寿儿、丰儿、住儿、小舍儿、李十儿、玉柱儿。   

十二贾氏:贾敬、贾赦、贾政、贾宝玉、贾琏、贾珍、贾环、贾蓉、贾兰、贾芸、贾蔷、贾芹。   

十二官:琪官、芳官、藕官、蕊官、药官、玉官、宝官、龄官、茄官、艾官、豆官、葵官。   

七尼:妙玉、智能、智通、智善、圆信、大色空、净虚。   

七彩:彩屏、彩儿、彩凤、彩霞、彩鸾、彩明、彩云。   

四春:贾元春、贾迎春、贾探春、贾惜春。   

四宝:贾宝玉、甄宝玉、薛宝钗、薛宝琴。   

四薛:薛蟠、薛蝌、薛宝钗、薛宝琴。   

四王:王夫人、王熙凤、王子腾、王仁。   

四尤:尤老娘、尤氏、尤二姐、尤三姐。   

四草辈:贾蓉、贾兰、贾芸、贾芹。   

四玉辈:贾珍、贾琏、贾环、贾瑞。   

四文辈:贾敬、贾赦、贾政、贾敏。   

四代辈:贾代儒、贾代化、贾代修、贾代善。   

四烈婢:晴雯、金钏、鸳鸯、司棋。   

四清客:詹光、单聘仁、程日兴、王作梅。   

四无辜:石呆子、张华、冯渊、张金哥。   

四小厮:茗烟、扫红、锄药、伴鹤。   

四小:小鹊、小红、小蝉、小舍儿。   

四婆子:刘姥姥、马道婆、宋嬷嬷、张妈妈。   

四情友:秦锺、蒋玉菡、柳湘莲、东平王。   

四壮客:乌进孝、冷子兴、山子野、方椿。   

四宦官:载权、夏秉忠、周太监、裘世安。   

文房四宝:抱琴、司棋、侍画、入画。   

四珍宝:珍珠、琥珀、玻璃、翡翠。   

一主三仆:史湘云--翠缕、笑儿、篆儿。 贾探春--侍画、翠墨、小蝉。 贾宝玉--茗烟、袭人、晴雯。林黛玉--紫鹃、雪雁、春纤。贾惜春--入画、彩屏、彩儿。贾迎春--彩凤、彩云、彩霞。(文章原摘自香港<<广角镜>>)

Teddy wished upon a star at 10/05/2004 01:56:00 am

*******************

Designer: Zheng Ying
Please Contact Me: (006)016-3963025